Pomoc Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów
SKORZYSTANIE Z PORADY I PODJĘCIE EWENTUALNEJ INTERWENCJI PRZEZ POWIATOWEGO RZECZNIKA PRAW KONSUMENTA (WS-06)
WYMAGANE DOKUMENTY
W przypadku osobistej wizyty w urzędzie, należy zabrać ze sobą:
- kserokopię dowodu zakupu towaru lub usługi,
- kserokopię karty gwarancyjnej (jeżeli roszczenie wynikało z odpowiedzialności gwaranta),
- kopie pism - dotychczasowa korespondencja z przedsiębiorcą.
W przypadku konieczności wystąpienia przez Rzecznika do Przedsiębiorcy, należy złożyć wniosek w formie pisemnej zawierający :
- imię, nazwisko i adres konsumenta wraz z nr telefonu,
- opis sprawy wraz z określeniem roszczenia wobec przedsiębiorcy
- opisanie swojego stanowiska w sprawie ( np. dlaczego konsument nie zgadza się ze sposobem rozpatrzenia reklamacji),
- inne okoliczności mające wpływ na rozstrzygnięcie sprawy,
- dołączyć dokumenty sprawy.
Przy sporządzaniu wniosku można skorzystać ze wzoru wniosku dostępnego w biurze Rzecznika oraz na stronach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej mieszczącej się pod adresem www.bip.powiatkepno.pl .
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Kępnie
ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno
Powiatowy Rzecznik Konsumentów, I-p, pokój nr 102
Tel.: +48 62 78 28 917
email:
Godziny przyjęć:
- Poniedziałek 10.30 - 15.30
- Wtorek NIECZYNNE
- Środa 7.30 - 12.30
- Czwartek 7.30 - 12.30
- Piątek 7.30 - 12.30
Dokumenty można również złożyć w Biurze Podawczym Starostwa Powiatowego w Kępnie ul. Kościuszki 5 63-600 Kępno w pok. Nr 3 (parter) w godzinach od 7.30 do 15.30.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Porady udzielane są na bieżąco. Powiatowy Rzecznik Konsumentów występuje do przedsiębiorcy po otrzymaniu wniosku konsumenta, w miarę możliwości nie później niż w terminie 21 dni. W przypadku podjęcia interwencji przez Rzecznika, ostateczny termin załatwienia sprawy uzależniony jest od udzielenia odpowiedzi przez przedsiębiorcę lub inną stronę w sprawie.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Na podstawie opisu sprawy oraz ewentualnych dokumentów, dokonywana jest ocena stanu prawnego i analiza możliwych działań:
- pomoc w napisaniu reklamacji i skonkretyzowaniu żądań konsumenta,
- w przypadku, gdy reklamacja nie została właściwie załatwiona, wystąpienie w imieniu konsumenta na piśmie do przedsiębiorcy z konkretnym żądaniem lub z ustosunkowanie się do sprawy,
- pomoc w napisaniu wniosku do sądu konsumenckiego,
- pomoc w napisaniu pozwu do sądu cywilnego.
OPŁATY
Brak.
TRYB ODWOŁAWCZY
Brak.
DODATKOWE INFORMACJE
Konsument przed zareklamowaniem towaru lub usługi u przedsiębiorcy, powinien wykonać kserokopie wszelkich składanych przedsiębiorcy dokumentów, aby po zareklamowaniu pozostawić w swoim posiadaniu po jednym egzemplarzu.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela pomocy prawnej tylko osobom fizycznym -mieszkańcom Powiatu Kępińskiego i tylko w sprawach konsumenckich ( tzn. w sprawach nie związanych z działalnością gospodarczą lub zawodową konsumentów).
Dodatkowe informacje oraz informacje dotyczące praw konsumenta i sposobu ich dochodzenia, można uzyskać pod numerem telefonu: 062 78 28 917 lub drogą elektroniczną mail:
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. - O ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. z 2018 r. poz. 798 ze zm);
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny ( Dz. U. z 2017 r. poz. 459 ze zm.);
- Ustawa z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim ( Dz. U. z 2016 r., poz. 1528 ze zm..);
- Ustawa z dnia23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałalniu nieuczciwym praktykom rynkowym ( Dz. z 2016 r. poz. 3 ze zm.);
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta ( Dz.U. z 2017 r. poz. 689);
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych ( Dz. U. z 2016 poz. 187 ze zm.).);
- Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. prawo telekomunikacyjne ( Dz.U. z 2016, poz. 1489 ze zm.).
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2018-06-07
format | Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar |
---|---|---|---|
![]() |
Wniosek konsumenta - wersja edytowalna
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 144
|
21-04-09 13:24 Frączek Krzysztof | 48KB |
![]() |
Wniosek konsumenta
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 106
|
21-04-09 13:24 Frączek Krzysztof | 675.64KB |
Rejestr zmian strony Pomoc Powiatowego Rzecznika Praw Konsumentów
- Podmiot udostępniający informację
- Starostwo Powiatowe w Kępnie
- Pierwsza publikacja
- Frączek Krzysztof 2018-06-07 11:47:20
- Aktualizacja publikacji
- Frączek Krzysztof 2018-06-07 11:47:26
- Wytworzenie publikacji
- Frączek Krzysztof 2018-06-07 11:47:20
- Zatwierdzenie
- Frączek Krzysztof 2018-06-07 11:47:20
- Liczba odwiedzin
- 3438