Deklaracje
Deklaracja dostępności
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-04-16.
- dokumenty PDF nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
- Pliki PDF, DOC itp. - redaktorzy starają się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).
- Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
- Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Wersja kontrastowa: ALT + 1
Jak korzystać z BIP: ALT + 2
Przejdź do menu przedmiotowego: ALT + 3
Mapa serwisu: ALT + 4
Przejdź do treści strony: ALT + 5
Przejdź do wyszukiwarki: ALT + W
Na stronie internetowej można także korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych funkcjonujących w ramach używanej przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt.
Osobą kontaktową jest Emilia Rachel,
.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 627828900. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Zgodnie z art. 18 ustawy o dostępności cyfrowej „Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu". Można również zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich”.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/
Dostępność architektoniczna
Budynek przy ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno
Dostosowanie wejść do budynków
wejście do budynku bezpośrednio od ulicy Kościuszki bez udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
wejście do budynku od ulicy Ks. Magnuszewskiego wyposażone w podjazd dla osób niepełnosprawnych oraz przycisk wzywający pracownika Starostwa.
Dostosowanie korytarzy
W budynku korytarze o szerokości 177 cm. Na holu i korytarzu przy Wydziale Komunikacji i Transportu znajdują się poziome linie naprowadzające.
Dostosowanie schodów
W budynku dla osób niepełnosprawnych dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. Zainstalowano przycisk wzywający obsługę i zlokalizowano go przy drukarce biletów systemu kolejkowego Wydziału Komunikacji.
Dostosowanie wind
brak windy.
Dostępność pochylni
brak pochylni.
Dostępność platform
W budynku brak platform przyschodowych.
Dostępność informacji głosowych
Nad wejściem do budynku znajduje się system dźwiękowy, naprowadzający osoby niewidome i słabowidzące (YOURWAY)
Dostępność pętli indukcyjnych
Pętla indukcyjna znajduje się w biurze podawczym Starostwa Powiatowego w Kępnie.
Dostosowanie parkingów
Miejsce parkingowe dla osoby niepełnosprawnej znajduje się przy ul. Kościuszki na wysokościu kiosku RUCH tuż przy wejściu od strony ul. Ks. Magnuszewskiego.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Osoba niepełnosprawna chcąca skorzystać z pomocy tłumacza może skorzystać z tłumacza online ze swojego urządzenia lub poprosić o pomoc pracownika Starostwa. Szczegóły tutaj
Budynek wyposażony na każdym poziomie w tyflomapy z beaconami Yourway
Budynek przy ul. Staszica 12, 63-600 Kępno (Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gosp. Nieruchomościami)
Dostosowanie wejść do budynków
wejście do budynku od ulicy Staszica bez udogodnień dla osób niepełnosprawnych,
wejście do budynku od strony podwórka wyposażone w platformę dla osób niepełnosprawnych oraz przycisk wzywający obsługę urządzenia
Dostosowanie korytarzy
W budynku korytarz na parterze o szerokości 200 cm. Korytarze wyposażone w poziome linie naprowadzające.
Dostosowanie schodów
W budynku dla osób niepełnosprawnych dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. Przycisk wzywający obsługę zlokalizowano przy schodach od strony podwórka.
Dostosowanie wind
brak windy.
Dostępność pochylni
brak pochylni.
Dostępność platform
Platforma znajduje się od strony podwórza.
Dostępność informacji głosowych
Nad wejściem do budynku znajduje się system dźwiękowy naprowadzający osoby niewidome i słabowidzące (YOURWAY).
Dostępność pętli indukcyjnych
W budynku, w biurze 01 na parterze znajduje się pętla indukcyjna.
Dostosowanie parkingów
Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych znajdują się naprzeciwko budynku przy placu z fontanną ok 50m od wejścia.
Prawo wstępu z psem asystującym
Do budynku można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Dostępność tłumacza języka migowego
Osoba niepełnosprawna chcąca skorzystać z pomocy tłumacza może skorzystać z tłumacza online ze swojego urządzenia lub poprosić o pomoc pracownika Starostwa. Szczegóły tutaj
Budynek wyposażony na każdym poziomie w tyflomapy z beaconami Yourway
Informacje dodatkowe
Strona posiada następujące ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami:
- wersję kontrastową,
- możliwość zmiany rozmiaru tekstu,
- wyróżnienie odnośników.
Rejestr zmian strony Deklaracje
- Podmiot udostępniający informację
- Starostwo Powiatowe w Kępnie
- Pierwsza publikacja
- Frączek Krzysztof 2020-03-04 13:50:01
- Aktualizacja publikacji
- Frączek Krzysztof 2020-03-04 14:25:46
- Wytworzenie publikacji
- Frączek Krzysztof 2020-03-04 14:25:29
- Zatwierdzenie
- Frączek Krzysztof 2020-03-04 14:25:29
- Liczba odwiedzin
- 3684