przesuń do treści
BiP
Siedziba Urzędu Miasta w Kępnie

Zarządzenia Starosty

Zarządzenie Starosty Kępińskiego nr 23/2022

Data publikacji: 2022-07-08

Ważne do:

Zarządzenie Nr   23   / 2022

Starosty Kępińskiego

z dnia   8 lipca 2022r.

 

w sprawie ustalenia regulaminu postępowania  z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 13a ustawy Prawo o ruchu drogowym

 

 

     Na podstawie § 9 ust.1 pkt 1 i 2 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kępnie ustanowionego Uchwałą Nr 278.VI.2021    Zarządu Powiatu Kępińskiego z dnia 23.11.2021r,  w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kępnie w związku z art. 130a ust.10f ustawy z dnia 20 czerwca 1997r, - Prawo  o ruchu drogowym (tj.Dz.U.2022,poz.988 z poźn.zm.)

 

  • 1

Ustala się Regulamin postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o  ruchu drogowym, którego treść stanowi załącznik do zarządzenia.

 

  • 2

Wykonanie zarządzenia powierza się naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu, naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego i Spraw Społecznych, radcom prawnym, skarbnikowi w zakresie im przypisanym.

  • 3

Wykonanie zarządzenia powierza się Komisji do spraw Likwidacji Pojazdów

  • 4

Traci moc zarządzenie nr 22/2019 Starosty Kępińskiego z dnia 13 listopada 2019r,w sprawie ustalenia Regulaminu postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.

  • 5

Zrządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Regulamin postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym

 

  • 1.Regulamin postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym określa podział zadań pomiędzy komórkami organizacyjnymi starostwa w celu sprawnego ich wykonania .
  • 2.Użyte w Regulaminie postępowania z pojazdami usuniętym z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym skróty oznaczają:
  1. Komisja- Komisja do spraw Likwidacji pojazdów
  2. Wydział OR- Wydział Organizacyjny i Spraw Społecznych
  3. Wydział KT-Wydział Komunikacji i Transportu
  4. Wydział FN- Wydział Budżetu i Finansów
  5. Starosta-Starosta Kępiński
  6. Powiat- Powiat Kępiński
  7. Starostwo – Starostwo Powiatowe w Kępnie
  8. Sąd – Sąd Rejonowy w Kępnie
  9. Ustawa- ustawa z dnia 20.06.1997r, - Prawo o ruchu drogowym
  10. Regulamin – Regulamin postępowania z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym
  • 3.1.Wyznaczona przez Starostę jednostka do prowadzenia parkingu strzeżonego powiadamia starostę o upływie 1 miesięcznego okresu przechowywania pojazdu usuniętego z drogi w trybie art. 130a ustawy.

      2.Do informacji, o której mowa w ust.1 jednostka dołącza dyspozycje usunięcia pojazdu wydaną przez właściwy podmiot oraz inne dokumenty dotyczące usuniętego pojazdu umożliwiające ustalenie właściwości miejscowej bądź rzeczowej.

    3.Wydział KT sprawdza kompletność dokumentów, o których mowa w ust.2,a w razie braków wzywa  jednostkę do ich uzupełnienia w terminie 7 dni.

    4.Wydział KT występuje do podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia o przesłanie kopii powiadomienia właściciela pojazdu o skutkach nieodebrania pojazdu wraz z potwierdzeniem jego doręczenia.

   5.Po zgromadzeniu przez Wydział KT kompletu dokumentów, osoba będąca właścicielem pojazdu w dniu wydania dyspozycji jego usunięcia zostaje powiadomiona o zamiarze wniesienia przez starostę do sądu wniosku o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu.

   6.Zgromadzony w sprawie materiał wydział KT przekazuje do Biura Prawnego z zastrzeżeniem ust. 7.

2

    7.Jeżeli pojazd nie został zarejestrowany w żadnym z państw Unii Europejskiej  dokumentację przesyła się do Urzędu Celnego w Kaliszu . W takim przypadku postępowanie kończy się.

  • .4.1.Radca prawny przygotowuje wniosek o orzeczenie przepadku pojazdu na rzecz powiatu jeżeli prawidłowo powiadomiony właściciel lub osoba uprawniona nie odebrała pojazdu w terminie 3 m-cy od dnia jego usunięcia .Wniosek może być złożony nie wcześniej niż przed upływem 30 dni od dnia powiadomienia.

     2.W przypadku orzeczenia odmawiającego przepadku na rzecz powiatu akta sprawy przekazuje się organowi, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu. W takiej sytuacji postępowanie kończy się.

  • 5.Po prawomocnym orzeczeniu przepadku pojazdu na rzecz Powiatu Kępińskiego , Radca prawny przekazuje prawomocne orzeczenie sądu wydziałowi OR celem zawarcia umowy ubezpieczenia w zakresie odpowiedzialności cywilnej z tytułu posiadania pojazdu oraz dokonania oszacowania wartości pojazdu zgodnie z ustawą z dnia 17 czerwca 1960r – o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011r, w sprawie rozciągnięcia przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz przejęcie środka trwałego na stan majątku powiatu
  • 6.1.Po otrzymaniu oszacowania wartości pojazdów wydział OR przekazuje dokumentację przewodniczącemu komisji.

     2.Przewodniczący komisji po otrzymaniu dokumentacji zwołuje posiedzenie komisji w celu zaproponowania staroście –organowi likwidacyjnemu –sprzedaż, nieodpłatne przekazanie lub złomowanie pojazdu zgodnie z przepisami wymienionymi w § 5 .

    3.Komisja z dokonanych czynności sporządza protokół i przekazuje go do zatwierdzenia Staroście. Wzór protokołu stanowi załącznik do regulaminu.

  • 7.1. Po podjęciu decyzji przez starostę o sposobie likwidacji pojazdu Wydział OR podejmuje następujące kroki:

    1)w przypadku podjęcia decyzji o sprzedaży pojazdu – przeprowadza procedurę sprzedaży pojazdu z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 17 czerwca 1966r, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj.Dz.U.z 2022r, poz. 479 z późn.zm.) oraz rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2011r, w sprawie rozciągnięcia stosowania przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tj.Dz.U.z 2020r, poz. 1805)

 

3

 2)w przypadku podjęcia decyzji o przekazaniu pojazdu  do stacji demontażu- przeprowadza procedurę demontażu pojazdu zgodnie z ustawą o recyklingu pojazdów

wycofanych z eksploatacji. Pojazdy przekazuje do stacji demontażu pojazdów , która zaoferuje najwyższą kwotę za ich złomowanie.

   2.Pojazd przekazuje się do stacji demontażu pojazdów również w przypadku bezskutecznej próby ich sprzedaży.

   3.Sprzedany lub przekazany do demontażu pojazd usuwa się z ewidencji środków trwałych na podstawie stosownego dokumentu.

   4.Wydział OR przygotowuje decyzję administracyjną o zapłacie kosztów związanych z usuwaniem, przechowywaniem, oszacowanie, sprzedażą lub zniszczeniem pojazdu powstałych od momentu wydania dyspozycji jego usunięcia do zakończenia postępowania .Koszty ponosi osoba będąca właścicielem pojazdu w dniu wydania dyspozycji.

  5.Jeżeli w chwili usunięcia pojazd znajdował się we władaniu osoby dysponującej  nim na podstawie innego niż własność tytułu prawnego, osoba ta jest zobowiązana solidarnie do pokrycia kosztów , o których mowa w ust. 7.

   6.Termin płatności należności ustalonych decyzją wynosi 30 dni od dnia, w którym decyzja stała się ostateczna.

   7.Kopię decyzji z adnotacją o jej ostateczności Naczelnik OR przekazuje do wydziału FN.

  • 8.1.Wydziła FN po otrzymaniu kopii decyzji , o której mowa w § 7 ust. 7 monitoruje zapłatę należności.

    2.Należność wraz z odsetkami podlega egzekucji w trybie i na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 czerwca 1966r, o postępowaniu w egzekucji w administracji.

 

 

 

                                                                                   STAROSTA KĘPIŃSKI

                                                                                   /-/ ROBERT KIERUZAL

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia nr    / 2022 Starosty Kępińskiego

z dnia         w sprawie ustalenia regulaminu postępowania

z pojazdami usuniętymi z drogi na podstawie art.10a ustawy

               Prawo o ruchu drogowym

 

………………………………………..                                            Kępno, dnia…………………………

(pieczęć organu)

PROTOKÓŁ Nr……………………..

Komisja do spraw likwidacji pojazdów stwierdza, iż biegły skarbowy…………………….

dla pojazdu:

Marka pojazdu/model

Nr rej.

Nr VIN

Rok prod.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

oszacował jego wartość na kwotę………………………..

W wyniku przeprowadzonego postępowania komisja do spraw likwidacji pojazdów proponuje:

pojazd marki……………………………………………………………..o nr rej……………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………..

Członkowie komisji:

1……………………………..Przewodniczący komisji                           ……………………….

2……………………………..członek komisji                                        ………………………..

3……………………………..członek komisji                                         ………………………..

4……………………………..członek komisji                                         …………………………..

Zatwierdzam

 ………………………………

(podpis Starosty)

Rejestr zmian strony Zarządzenia Starosty

Podmiot udostępniający informację
Starostwo Powiatowe w Kępnie
Pierwsza publikacja
Katowice IntraCOM 2016-05-10 09:20:23
Aktualizacja publikacji
Frączek Krzysztof 2016-05-10 09:20:26
Wytworzenie publikacji
Katowice IntraCOM 2016-05-10 09:20:23
Zatwierdzenie
Katowice IntraCOM 2016-05-10 09:20:23
Rejestr zmian
Drukuj
Liczba odwiedzin
23514

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl