przesuń do treści
BiP
Siedziba Urzędu Miasta w Kępnie

Ogłoszenia organizacji pozarządowych

Otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r.

Data publikacji: 2022-10-26

Ważne do:

Uchwała Nr 372.VI.2022 Zarządu Powiatu Kępińskiego z dnia 25 października 2022
w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r.

Na podstawie art. 32 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2022 r., poz. 1526), art. 4 ust. 1 pkt 1b i pkt 22a oraz art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2022 r., poz. 1327 ze zm.), w związku z art. 11 ust. 2, art. 11 ust 2a oraz art. 15 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2021 r., poz. 945).

Zarząd Powiatu Kępińskiego uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ogłasza się otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r. w następujących lokalizacjach i godzinach:

Poniedziałek     8:00 - 12:00 Gminny Ośrodek Kultury w Perzowie, Perzów 77a

Wtorek              7:30 - 11:30 Budynek Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej, ul. Akacjowa 4

Środa              11:30 - 15:30 Budynek Urzędu Gminy w Rychtalu, ul. Rynek 1

Czwartek        11:30 - 15:30 Budynek Urzędu Gminy w Bralinie, ul. Rynek 3

Piątek               7:30 - 11:30 Budynek Urzędu Gminy w Trzcinicy, ul. Jana Pawła II 47

2. Treść ogłoszenia stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

3. Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert, o którym mowa w ust. 1, będzie podane do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na tablicach ogłoszeń i w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Kępnie oraz na stronie internetowej Powiatu Kępińskiego.

§ 2. Na realizację zadania w ramach konkursu, o którym mowa w § 1 ust. 1 planuje się przeznaczyć środki finansowe w wysokości 64 020,00 zł (słownie: sześćdziesiąt cztery tysiące dwadzieścia złotych 00/100gr) brutto, w tym 3 960,00 zł na realizację zadania z zakresu edukacji prawnej.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Naczelnikowi Wydziału Zarządzania Projektami i Promocji Powiatu.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Członkowie Zarządu:

  1. Przewodniczący Zarządu Powiatu - Robert Kieruzal           /-/
  2. Członek Zarządu Powiatu - Alicja Śniegocka          /-/
  3. Członek Zarządu Powiatu - Krystyna Możdżanowska        /-/
  4. Członek Zarządu Powiatu - Marek Potarzycki         /-/
  5. Członek Zarządu Powiatu - Renata Ciemny                        /-/

Uzasadnienie do Uchwały Nr 372.VI.2022 Zarządu Powiatu Kępińskiego z dnia 25 października 2022

Celem ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r. jest wypełnienie obowiązku nałożonego ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2021 r., poz. 945), która nakłada na samorządy powiatowe obowiązek zapewnienia nieodpłatnego dostępu do porad prawnych, świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej. Jest to zadanie zlecone z zakresu administracji rządowej, na które Powiat otrzyma dotację z rezerwy celowej budżetu Państwa. W Powiecie Kępińskim będą funkcjonowały dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, w tym prowadzenie jednego z nich, zgodnie z ustawą o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, zostanie powierzone organizacji pozarządowej prowadzącej działalność pożytku publicznego.

/-/ Robert Kieruzal

Starosta Kępiński

Załącznik do Uchwały Nr 372.VI.2022 Zarządu Powiatu Kępińskiegoz dnia 25 października 2022

OTWARTY KONKURS OFERT

Zarząd Powiatu Kępińskiego ogłasza otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r.

I. Cel konkursu

Konkurs ma na celu wyłonienie organizacji pozarządowej, która będzie prowadziła w Powiecie Kępińskim w 2023 r. punkt nieodpłatnej pomocy prawnej lub punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz realizowała zadanie z zakresu edukacji prawnej.

II. Rodzaj zadania

Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz realizacja zadania z zakresu edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r., o którym mowa w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2021 r., poz. 945) w następujących lokalizacjach i godzinach:

Poniedziałek      8:00 - 12:00 Gminny Ośrodek Kultury w Perzowie, Perzów 77a

Wtorek                7:30 - 11:30 Budynek Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej, ul. Akacjowa 4

Środa                11:30 - 15:30 Budynek Urzędu Gminy w Rychtalu, ul. Rynek 1

Czwartek          11:30 - 15:30 Budynek Urzędu Gminy w Bralinie, ul. Rynek 3

Piątek                  7:30 - 11:30 Budynek Urzędu Gminy w Trzcinicy, ul. Jana Pawła II 47

W przypadku nieodpłatnej mediacji zakłada się, że będzie ona prowadzona w zależności od bieżącego zapotrzebowania zgłaszanego przez osoby uprawnione. Nieodpłatna mediacja będzie przeprowadzana w razie potrzeby w każdej lokalizacji Punktu. Jedno spotkanie z mediatorem poświęcone nieodpłatnej mediacji w zakresie jej przeprowadzenia podczas dyżuru nie może przekroczyć połowy czasu trwania dyżuru.

Organizacji pozarządowej zostanie również powierzone zadanie z zakresu edukacji prawnej, w wymiarze co najmniej jednego zadania na rok, m.in. w formach, o których mowa w art. 3b ust. 2 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej. W umowie starosta może określić inne preferowane formy realizacji zadań z zakresu edukacji prawnej.

III. Oczekiwane rezultaty

Zapewnienie mieszkańcom Powiatu Kępińskiego dostępu przez 4 godziny dziennie, 5 razy w tygodniu, do nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz zwiększenie świadomości prawnej społeczeństwa poprzez edukację prawną.

IV. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadania

Na realizację zadania planuje się przeznaczyć dotację w wysokości 64 020,00 zł (słownie: sześćdziesiąt cztery tysiące dwadzieścia złotych 00/100), w tym 3 960,00 zł (słownie: trzy tysiące dziewięćset sześćdziesiąt złotych 00/100) na realizację zadania z zakresu edukacji prawnej.

V. Podmioty uprawnione do złożenia oferty

O powierzenie prowadzenia punktu może ubiegać się organizacja pozarządowa w zakresie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1b lub 22a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2022 r., poz. 1327 ze zm.), wpisana na listę, o której mowa w art. 11d ust. 1 ustawy o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w zakresie udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego prowadzoną przez Wojewodę Wielkopolskiego.

VI. Zasady przyznawania dotacji i warunki składania ofert

1. Zasady przyznawania dotacji na powierzenie realizacji zadania publicznego określają przepisy:

  1. ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2022 r., poz. 1327 ze zm.),
  2. ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 r., poz. 1634 ze zm.),
  3. ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej (Dz.U. z 2021 r., poz. 945),
  4. rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2022 r. w sprawie wysokości kwoty bazowej w 2022 r. (Dz.U. z 2022 r., poz.2154).

2. Oferta winna być zgodna z wzorem zawartym w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057) w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań.

3. Organizacja pozarządowa w ramach oferty może przedstawić dodatkowo porozumienia o wolontariacie zawarte z osobami, które będą wykonywały świadczenia w ramach prowadzonego punktu, w tym służyły asystą osobom uprawnionym mającym trudności w samodzielnej realizacji porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku albo innych okoliczności życiowych.

4. Organizacja pozarządowa w ofercie jest zobowiązana określić proponowany zakres i formę w jakiej będzie realizowała zadanie z zakresu edukacji prawnej.

5. Oferent może w realizacji zadania wykazać osobowy i rzeczowy wkład własny o charakterze niefinansowym nie dokonując jego wyceny w zestawieniu kosztów. Wkład osobowy i rzeczowy w tym przypadku można ująć wyłącznie w części opisowej zadania (cz. IV. 2 oferty), bez wykazania w zestawieniu kosztów (cz. V. A oferty) oraz w części dotyczącej źródeł finansowania kosztów realizacji zadania (cz. V. B oferty).

6. Wypełnienie części III pkt 6 oferty „Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego” jest obowiązkowe.

7. Do ofert należy dołączyć następujące załączniki:

  1. aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego rejestru/ewidencji dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących,
  2. w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotu składającego ofertę niż wynikający z KRS lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta,
  3. kserokopie zawartych umów lub listę adwokatów, radców prawnych, doradców podatkowych, lub osób, o których mowa w art. 11 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej lub doradców, o których mowa w art. 11 ust. 3a w/w ustawy oraz mediatorów, o których mowa w art. 4a ust. 6 w/w ustawy, z którymi organizacja pozarządowa zawarła umowy o udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej, świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego lub prowadzenie nieodpłatnej mediacji,
  4. decyzję Wojewody Wielkopolskiego o wpisaniu na listę organizacji pozarządowych uprawnionych do prowadzenia punktów na obszarze województwa wielkopolskiego ze wskazaniem zakresu udzielania pomocy tj. z zaznaczeniem czy organizacja udziela nieodpłatnej pomocy prawnej, czy świadczy nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, czy prowadzi nieodpłatną mediację,
  5. zaświadczenie, o którym mowa w art. 11 ust. 3a pkt 2 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, a także zaświadczenie potwierdzające ukończenie kursu doszkalającego o którym mowa w art. 11a ust. 2 w/w ustawy (jeżeli dotyczy).

Kserokopie wymaganych załączników powinny być potwierdzone przez oferenta za zgodność z oryginałem poprzez zamieszczenie na każdej stronie takiej informacji z datą i podpisami osób upoważnionych. Oferta złożona bez wymaganych załączników jest niekompletna i zostanie odrzucona z przyczyn formalnych.

8. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji. Dotację na realizację zadania publicznego otrzyma jedna oferta, która zostanie wybrana w postępowaniu konkursowym.

9. Dotacja przyznana organizacji pozarządowej zostanie przekazana po zawarciu umowy o realizację zadania publicznego na warunkach w niej określonych.

10. Dotacja przyznana organizacji pozarządowej będzie przekazywana w miesięcznych transzach, w równej wysokości do 10 dnia kolejnego miesiąca.

VII. Termin i warunki realizacji zadania

  1. Zadanie ma być zrealizowane od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r., w następujących lokalizacjach i godzinach:

Poniedziałek          8:00 - 12:00 Gminny Ośrodek Kultury w Perzowie, Perzów 77a

Wtorek                   7:30 - 11:30 Budynek Urzędu Gminy w Łęce Opatowskiej, ul. Akacjowa 4

Środa                   11:30 - 15:30 Budynek Urzędu Gminy w Rychtalu, ul. Rynek 1

Czwartek             11:30 - 15:30 Budynek Urzędu Gminy w Bralinie, ul. Rynek 3

Piątek                    7:30 - 11:30 Budynek Urzędu Gminy w Trzcinicy, ul. Jana Pawła II 47

  1. Umowa na powierzenie realizacji zadania podpisana zostanie bez zbędnej zwłoki po ogłoszeniu wyników otwartego konkursu ofert.
  2. Zleceniobiorca zobowiązany jest m. in. do:
    1. prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na zasadach określonych w ustawie oraz umowie przez 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) przez 4 godziny dziennie w lokalizacjach i godzinach wskazanych w pkt 1, który może być na żądanie Starosty Kępińskiego, w przypadku określonym w ustawie, wydłużony do co najmniej 5 godzin dziennie, bez zmiany wysokości udzielonej dotacji,
    2. udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na zasadach określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej,
    3. realizacji zadania z zakresu edukacji prawnej, na zasadach określonych w ustawie oraz w umowie,
    4. złożenia sprawozdania z wykonania zadania publicznego według wzoru określonego w Rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018r., poz. 2057) w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań, w terminie 30 dni od zakończenia realizacji zadania.
  3. Osobom ze znaczną niepełnosprawnością ruchową, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu się, o których mowa w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2017 r. poz. 1824 ze zm.), może być udzielana nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie, także poza punktem albo za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. Udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego przez organizację pozarządową w sytuacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, nie powoduje zwiększenia środków przeznczonych na realizację zadania w danym roku.
  4. Zgodnie z art. 28a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w przypadku obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego, stanu epidemii albo wprowadzenia stanu nadzwyczajnego udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub świadczenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może odbywać się za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość oraz poza lokalem punktu. Decyzję o wprowadzeniu pracy zdalnej punktów podejmuje stosownie do okoliczności Starosta Powiatu Kępińskiego.

VIII. Termin oraz sposób i miejsce składania ofert           

  1. Oferenci składają oferty według wzoru określonego w załączniku do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057)
    w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań przy użyciu narzędzia elektronicznego Witkac.pl (dostępnego pod adresem strony internetowej http://www.witkac.pl).
  2. Składanie ofert odbywa się dwuetapowo poprzez:

1) wypełnienie i złożenie oferty za pomocą generatora wniosków on-line zamieszczonego na stronie: www.witkac.pl; wypełniając ofertę należy stosować się do instrukcji zamieszczonej na stronie internetowej www.witkac.pl;

2) dostarczenie w wersji papierowej oferty wygenerowanej z systemu, wydrukowanej i podpisanej przez osoby upoważnione do reprezentacji oferenta w następujący sposób:

  1. osobiście do Biura Podawczego w Starostwie Powiatowym w Kępnie, pokój nr 3;
  2. za pośrednictwem poczty – na adres: Starostwo Powiatowe w Kępnie, ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno.

UWAGA! Brak złożenia egzemplarza oferty w wersji papierowej skutkować będzie jej odrzuceniem na etapie oceny formalnej. Złożona w systemie Witkac.pl oferta otrzymuje sumę kontrolną.

Tylko oferty o spójnej sumie kontrolnej pomiędzy wersją elektroniczną i papierową będą rozpatrywane formalnie w procedurze przyznawania dotacji w ramach konkursu.

  1. Każdy Wnioskodawca, który wypełni i złoży ofertę w generatorze, otrzyma na adres email, który został podany w trakcie rejestracji użytkownika, informację zawierającą potwierdzenie złożenia wniosku. W przypadku nieotrzymania takiej informacji w ciągu 2 dni od dnia wysłania wniosku, należy pilnie skontaktować się w tej sprawie z pracownikiem obsługującym konkurs, gdyż może zajść sytuacja, iż wniosek z bliżej nieokreślonych powodów nie został zapisany w bazie danych.
  2. Oferty w formie papierowej należy składać w sposób określony w pkt 2 powyżej, w terminie do dnia 16 listopada 2022 r. do godz. 15:30. Decyduje data wpływu do Urzędu.
  3. Oferty w wersji papierowej należy złożyć w zamkniętej kopercie z napisem „Otwarty konkurs ofert na powierzenie realizacji zadania publicznego pn. Prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Powiecie Kępińskim w 2023 r.”. Na kopercie musi być umieszczona nazwa oferenta oraz jego adres zwrotny.
  4. Oferty, które:

a) nie zostały wygenerowane w systemie Witkac.pl oraz nie posiadają spójnej sumy kontrolnej pomiędzy wersją elektroniczną i papierową,

b) zostały złożone po terminie (decyduje data wpływu wersji papierowej do Urzędu),

c) są niekompletne (brak wymaganych podpisów lub załączników),

d) zawierają załączniki nie potwierdzone za zgodność z oryginałem w sposób wskazany w dziale VI pkt 7)

e) zostały złożone w kopercie niezamkniętej i nieopisanej w sposób wskazany w pkt 5,

f) nie zostały wypełnione we wszystkich wymaganych polach,

g) wnioskowana kwota dotacji przypadająca na ofertę przekroczy kwotę przeznaczoną na konkurs (tj. 64 020,00 zł),

nie będą rozpatrywane z przyczyn formalnych.

  1. Nie przewiduje się możliwości uzupełniania oferty na etapie oceny formalnej.
  2. Sprawozdanie z realizacji zadania publicznego składa się przy użyciu narzędzia elektronicznego Witkac.pl, w terminie wskazanym w umowie.

IX. Zasady dokonywania przesunięć środków

Dopuszcza się możliwość przesuwania środków między poszczególnymi pozycjami kosztorysu bez konieczności zawierania aneksu pod warunkiem, że korekta nie będzie przekraczać 10% pierwotnych wartości poszczególnych pozycji kosztorysu z zachowaniem całkowitych kosztów realizacji zadania na niezmiennym poziomie, z zastrzeżeniem:

  1. nie jest dopuszczalne przesunięcie środków przeznaczonych na prowadzenie punktów na zadanie z zakresu edukacji prawnej;
  2. nie dopuszcza się przesuwania środków przeznaczonych na edukację prawną na zadanie polegające na prowadzeniu punktów

 X. Termin wyboru oferty, tryb i kryteria stosowane przy wyborze ofert

  1. Decyzję o wyborze oferty i o udzieleniu dotacji podejmie Zarząd Powiatu Kępińskiego w formie uchwały biorąc pod uwagę opinię komisji konkursowej. Uchwała będzie podstawą do zawarcia z podmiotem, którego oferta zostanie wybrana w konkursie, pisemnej umowy szczegółowo określającej warunki i termin realizacji zadania oraz sposób rozliczenia przyznanej dotacji.
  2. Skład komisji oraz zasady jej pracy określa uchwała Zarządu Powiatu Kępińskiego.
  3. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi nie później niż 30 listopada 2022 r.
  4. Rozstrzygnięcie konkursu, niezwłocznie po dokonaniu wyboru przez Zarząd Powiatu Kępińskiego, podaje się do publicznej wiadomości na stronie internetowej Starostwa Powiatowego w Kępnie www.powiatkepno.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej bip.powiatkepno.pl oraz na tablicach ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Kępnie. Decyzja Zarządu jest ostateczna i nie stosuje się od niej trybu odwoławczego.
  5. Przy wyborze oferty brane będą pod uwagę następujące kryteria:

Kryteria oceny formalnej:

  1. oferta została wygenerowana w systemie Witkac.pl oraz posiada spójną sumę kontrolną pomiędzy wersją elektroniczną i papierową,
  2. oferta została złożona w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie (decyduje data wpływu wersji papierowej do Urzędu),
  3. oferta jest kompletna (posiada wymagane podpisy lub załączniki),
  4. załączniki są prawidłowo potwierdzone za zgodność z oryginałem (w sposób wskazany w dziale VI pkt 7)
  5. oferta została złożona w kopercie zamkniętej i opisanej w sposób wskazany w dziale VIII pkt 5,
  6. oferta została wypełniona we wszystkich wymaganych polach (w przypadku pól, które nie dotyczą danej oferty, należy wpisać „nie dotyczy” lub przekreślić pole),
  7. wnioskowana kwota dotacji jest równa bądź niższa niż kwota przeznaczona na konkurs.

Kryteria oceny merytorycznej:

 

Kryteria oceny ofert

Liczba punktów

Zawartość merytoryczna oferty:

Kwalifikacje osób, przy udziale których organizacja będzie realizowała zadanie świadczenia pomocy:

- przez adwokata lub radcę prawnego oraz osoby wskazane w art. 11 ust. 3 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w zakresie nieodpłatnej pomocy prawnej

0-10 pkt

- przez doradcę obywatelskiego w rozumieniu art. 11 ust.3a ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, w zakresie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

0-10 pkt

- przez mediatora w zakresie nieodpłatnej mediacji

0-5 pkt

Jakość złożonej oferty:

- zgodność przedstawionego w ofercie zadania z zadaniem określonym w ogłoszeniu o konkursie

0-5 pkt

- szczegółowy opis poszczególnych zadań spójny z kosztorysem

0-10 pkt

- proponowane przez oferenta formy realizacji zadania z zakresu edukacji prawnej zmierzające do zwiększenia świadomości prawnej społeczeństwa

0-10 pkt

Doświadczenie oferenta w realizacji zadań związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego

0-5 pkt

  1. O wyborze oferty i przyznaniu dofinansowania oferent zostanie powiadomiony telefonicznie, drogą elektroniczną lub pisemnie.
  2. Oferty wraz z dokumentami nie będą zwracane oferentowi.

XI. Informacja o zrealizowanych przez Zarząd Powiatu Kępińskiego w roku ogłoszenia otwartego konkursu ofert i w roku poprzednim zadaniach publicznych tego samego rodzaju i związanych z nimi kosztami, ze szczególnym uwzględnieniem wysokości dotacji przekazanych organizacjom pozarządowym i podmiotom, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie

W roku 2022 na zadanie polegające na prowadzeniu jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w Powiecie Kępińskim Zarząd Powiatu Kępińskiego przeznaczył 64 020,00 zł. Zadanie w trakcie realizacji.

W roku 2021 na zadanie polegające na prowadzeniu jednego punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w Powiecie Kępińskim Zarząd Powiatu Kępińskiego przeznaczył 64 020,00 zł.

XII. Klauzula informacyjna

Informujemy, iż na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO), administratorem danych osobowych przetwarzanych w Starostwie jest Starosta Kępiński. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych (IODO) w Starostwie można uzyskać pod adresem email iod@powiatkepno.pl.

  1. Dane zostaną wykorzystane na potrzeby przeprowadzenia otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie prowadzenia punktu nieodpłatnej pomocy prawnej lub punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej na terenie Powiatu Kępińskiego w 2023 r.
  2. Dane są zbierane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
  3. Podstawą przetwarzania tych danych, zgodnie z art. 6 RODO jest:
  1. Państwa zgoda lub
  2. niezbędność przetwarzania dla zawarcia lub wykonania z Panią/Panem umowy lub
  3. wypełnienie obowiązku, nałożonego przepisem prawa na Starostwo Powiatowe.
    1. Odbiorcami zebranych danych osobowych mogą być osoby lub podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa, które reguluje cel przetwarzania.
    2. Zebrane dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich.
    3. Zebrane dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu określonego w poprzednich punktach. Po zakończeniu procesu związanego z otwartym konkursem ofert dokumenty aplikacyjne podmiotu, który został wybrany dołączone zostaną do jego akt osobowych. Dokumenty podmiotów nie wybranych na stanowisko przechowywane będą przez czas określony w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz innych przepisów prawa i wewnętrznych regulaminów.
    4. W związku z tym, iż przetwarzamy dane osobowe, co do zasady przysługują Państwu następujące prawa: do potwierdzenia przetwarzania danych osobowych; dostępu do treści swoich danych; do informacji o przetwarzanych danych osobowych, określonych w art. 15 ust. 1 RODO; do sprostowania nieprawidłowych oraz uzupełnienia niekompletnych danych osobowych; do bycia zapomnianym, w sytuacji gdy przetwarzanie nie wynika z obowiązku prawnego Starostwa oraz wykonywania zadań publicznych lub sprawowania władzy publicznej; do ograniczenia przetwarzania danych; do przenoszenia danych innemu administratorowi (jeżeli przetwarzanie opiera się na podstawie Państwa zgody lub w związku z zawarciem z Panią/Panem umowy); do sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych, w związku ze szczególną sytuacją (prawoto przysługuje wówczas gdy Starostwo Powiatowe przetwarza dane w związku z realizacją zadania publicznego); do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Wnioski dotyczące praw związanych z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, można składać w Starostwie Powiatowym w Kępnie osobiście, pocztą, faxem lub drogą mailową.
    5. Podawanie przez Państwa danych osobowych może być wymogiem ustawowym, warunkiem zawarcia umowy lub dobrowolne.
    6. Jeśli Państwo uznacie, że przetwarzanie przez Starostwo Powiatowe danych osobowych jest niezgodne z RODO, wówczas przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, który jest organem nadzorczym.

Dodatkowych informacji na temat konkursu udziela:

Diana Magot-Wołk, tel.: 62 78 28 968

/-/ Robert Kieruzal

Starosta Kępiński

Rejestr zmian strony Ogłoszenia organizacji pozarządowych

Podmiot udostępniający informację
Starostwo Powiatowe w Kępnie
Pierwsza publikacja
Starostwo Powiatowe w Kępnie  
Aktualizacja publikacji
   
Wytworzenie publikacji
Starostwo Powiatowe w Kępnie  
Zatwierdzenie
Starostwo Powiatowe w Kępnie  
Rejestr zmian
Drukuj
Liczba odwiedzin
56962

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl