przesuń do treści
BiP
Siedziba Urzędu Miasta w Kępnie

Uzyskanie pozwolenia zintegrowanego (OS-05)

WYMAGANE DOKUMENTY:

Wymagane dokumenty

  • wniosek o udzielenie pozwolenia zintegrowanego - 2 egzemplarze w wersji papierowej wraz z zapisem na elektronicznym nośniku danych (CD)  - zgodnie z art. 208 ustawy Poś.informacje, dotyczące instalacji wymagającej pozwolenia zintegrowanego o:

Załączniki:

  • dowód uiszczenia opłaty rejestracyjnej - zgodnie z art. 210 ustawy Poś;
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej - zgodnie z pkt III.40 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej;
  • pełnomocnictwo - oryginał lub urzędowo poświadczony odpis - jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik;
  • kopię programu zapobiegania awariom, o którym mowa w art. 251 Poś, lub kopię raportu o bezpieczeństwie, o którym mowa w art. 253, jeżeli były opracowane;
  • w przypadku, o którym mowa w art. 135 ust. 6 Poś, jeżeli prowadzący instalację ubiega się o uzyskanie pozwolenia zintegrowanego pomimo niedotrzymywania dopuszczalnych poziomów hałasu poza terenem zakładu (...);
  • dołącza się poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej z zaznaczonym przebiegiem granic obszaru, na którym jest konieczne utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania;
  • dokument potwierdzający, że wnioskodawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, jeżeli prowadzący instalację nie jest osobą fizyczną;
  • streszczenie wniosku sporządzone w języku niespecjalistycznym;
  • operat przeciwpożarowy spełniający wymagania określone w art. 42 ust. 4b pkt 1 ustawy o odpadach (...),
  • postanowienie, o którym mowa w art. 42 ust. 4c ustawy o odpadach;
  • zaświadczenie o niekaralności prowadzącego instalację (...),
  • informacje oraz zaświadczenie, o których mowa w art. 102a ust. 1 ustawy o odpadach - w przypadku wniosku o wydanie pozwolenia dla prowadzącego zakład recyklingu statków;
  • zaświadczenie, o którym mowa w art. 102a ust. 1 pkt 5 ustawy o odpadach - w przypadku wniosku o przedłużenie pozwolenia dla prowadzącego zakład recyklingu statków.

Szczegółowe informacje dotyczące zakresu wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego zawiera załącznik do sprawy.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Kępnie ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno

Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa

Złożenie dokumentów: Biuro Podawcze pok. 3 (parter) w godzinach 7:30 – 15:30

Odbiór dokumentów: listownie lub osobiście przez wnioskodawcę albo jego pełnomocnika, Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pok. 109, I piętro, w godzinach pracy urzędu

Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem można uzyskać pod nr telefonu tel. (062) 78 28 918

 

TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Do 30 dni od dnia złożenia wniosku, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 60 dni.

Jeżeli pozwolenie ma objąć instalacje po raz pierwszy lub ma objąć instalację po zmianie, wydanie pozwolenia następuje w ciągu 6 m-c od dnia złożenia wniosku zgodnie z art. 2019 ustawy Prawo ochrony środowiska

SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Pozwolenie zintegrowane jest wydawane na czas nieoznaczony. Na wniosek prowadzącego instalację pozwolenie zintegrowane może być wydane na czas oznaczony.

OPŁATY

  • Opłata rejestracyjna, której wniesienie jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego - zgodnie z art. 210 ustawy Prawo ochrony środowiska.

    Opłatę rejestracyjną należy wnieść na rachunek:

    Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
    ul. Konstruktorska 3a
    02-673 WarszawaBGK III O/Warszawa

    Nr 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010

    Wysokość opłaty określa rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 27 sierpnia2014 r.
    w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz. U. z 2014 r., poz. 1183).Wysokość opłaty rejestracyjnej, oblicza się według następującego wzoru:

    O = B x WR / WP

    gdzie:
    O - oznacza wysokość opłaty rejestracyjnej

    B - oznacza wysokość bazowej stawki opłaty dla danego rodzaju instalacji

    WR - oznacza maksymalną teoretyczną (możliwą teoretycznie do osiągnięcia) wielkość
               parametru charakteryzującego skalę działalności prowadzonej w danej instalacji

    WP - oznacza progową wielkość parametru charakteryzującego skalę działalności
                 prowadzonej w instalacji danego rodzaju.

    Jeżeli na terenie zakładu położona jest więcej niż jedna instalacja tego samego rodzaju, to wskaźnik (WR) określa się jako sumę maksymalnych teoretycznych wielkości parametrów charakteryzujących skalę działalności poszczególnych instalacji.

    Jeżeli wniosek o wydanie pozwolenia zintegrowanego lub wniosek o zmianę pozwolenia zintegrowanego w związku z dokonaniem istotnych zmian w instalacji objętej tym pozwoleniem obejmuje instalacje różnego rodzaju, zlokalizowane na terenie jednego zakładu, wysokość opłaty rejestracyjnej jest równa sumie opłat ustalonych dla poszczególnych rodzajów instalacji, obliczonych według wzoru.

    Jeżeli wielkość wskaźnika (WR) jest mniejsza bądź równa wielkości wskaźnika  (WP), to wysokość opłaty rejestracyjnej jest równa bazowej stawce opłaty.

    Jeżeli obliczona wysokość opłaty rejestracyjnej jest wyższa niż 12.000 zł, to opłatę wnosi się w wysokości 12.000 zł.2011,00 zł - za wydanie pozwolenia - dla dużych przedsiębiorstw.
  • Opłata skarbowa:

 - za wydanie pozwolenia zintegrowanego w wysokości 2011 zł - zgodnie z pkt III.40 załącznika do ustawy o opłacie skarbowej;

- od złożenia dokumentu potwierdzającego udzielone pełnomocnictwo w wysokości 17 zł - zgodnie z pkt IV załącznika do ustawy o opłacie skarbowej.

Opłatę można uiścić przelewem na konto Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie

Bank Stantander Polska S.A.

nr 69 1090 0004 7306 0000 1111 0001

lub gotówką w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno.

 

TRYB ODWOŁAWCZY

Stronie przysługuje odwołanie od decyzji, które wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Kępińskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

DODATKOWE INFORMACJE

Brak.

PODSTAWA PRAWNA

Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo ochrony środowiska, art. 181 ust.1

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2020-11-04

Kategoria: Powiązane pliki [ 2 ]
format Nazwa pliku Publikacja Rozmiar
pdf Szczegółowe wymagania dot. zakresu wniosku - PZ.
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 222
20-10-23 11:48 Steć Joanna 473.56KB
pdf Wniosek o udzielenie pozwolenia zintegrowanego.
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 225
20-10-23 11:47 Steć Joanna 1.26MB

Rejestr zmian strony Uzyskanie pozwolenia zintegrowanego (OS-05)

Podmiot udostępniający informację
Starosta Kępiński
Pierwsza publikacja
Steć Joanna 2020-11-04 11:17:26
Aktualizacja publikacji
Steć Joanna 2020-11-04 11:17:30
Wytworzenie publikacji
Steć Joanna 2020-11-04 11:17:26
Zatwierdzenie
Steć Joanna 2020-11-04 11:17:26
Rejestr zmian
Drukuj
Liczba odwiedzin
2071

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl