Uzyskanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów (OS-10)
WYMAGANE DOKUMENTY:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów zgodnie z art. 42 ust. 2 powinien zawierać:
- numer NIP posiadacza odpadów,
- wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidywanych do przetwarzania,
- określeniemasy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku,
- oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów,
- wskazanie: miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów, maksymalnej masy poszczególnych rodzajów odpadów i maksymalnej łącznej masy wszystkich rodzajów odpadów, które mogą być magazynowane w tym samym czasie oraz które mogą być magazynowane w okresie roku, największej masy odpadów, które mogłyby być magazynowane w tym samym czasie w instalacji, obiekcie budowlanym lub jego części lub innym miejscu magazynowania odpadów, wynikającej z wymiarow instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów, całkowitej pojemności (wyrażonej w Mg) instalacji, obiektu budowlanego lub jego części lub innego miejsca magazynowania odpadów,
- szczegółowy opis stosowanych metod lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazania procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia , a w uzasadnionych przypadkach - także godzinowej mocy przerobowej,
- przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska,
- oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów,
- opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem,
- opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym ta działalność była prowadzona,
- określenie minimalnej i maksymalnej ilości odpadów niebezpiecznych, ich najniższej i najwyższej wartości kalorycznej oraz maksymalnej zawartości zanieczyszczeń, w szczególności PCB, pentachlorofenolu (PCP), chloru, fluoru, siarki i metali ciężkich - w przypadku zezwoleń dotyczących instalacji do termicznego przekształcania odpadów,
- informacje wymagane na podstawie odrębnych przepisów,
- do wniosku dołącza się: proponowaną formę i wysokość zabezpieczenia roszczeń, o których mowa w art. 48a ustawy o odpadach, zaświadczenie i oświadczenie o niekaralności określone w art. 42 ust. 3a, 3b i 3ca ustawy o odpadach, dokument potwierdzający prawo własności do miejsca gdzie odbywa sie przetrwarzanie odpadów art. 42 ust. 4a ustawy o odpadach, operat przeciwpożarowy,
- jeżeli przetwarzane są odpady termicznie, to do wniosku dołącza się świadectwo stwierdzające kwalifikacje kierownika spalarni lub współspalarni odpadów do prowadzenia procesów przetwarzania odpadów,
Załączniki:
- Oryginał dokumentu potwierdzającego uiszczenie opłaty skarbowej.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Kępnie ul. Kościuszki 5, 63-600 Kępno
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Złożenie dokumentów: Biuro Podawcze pok. 3 (parter) w godzinach 7:30 – 15:30
Odbiór dokumentów: Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, pok. 110, I piętro, w godzinach pracy urzędu
Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem można uzyskać pod nr telefonu tel. (062) 78 28 909 e-mail:
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów na czas oznaczony, nie dłuższy niż 10 lat
OPŁATY
- 616,00 zł - opłata za wydanie zezwolenia na odzysk lub unieszkodliwianie odpadów - dział III 43 c załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r.
Opłatę można uiścić na konto Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie
Bank Stantander Polska S.A.
nr 69 1090 0004 7306 0000 1111 0001
lub w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno.
TRYB ODWOŁAWCZY
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kaliszu za pośrednictwem Starosty Kępińskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
DODATKOWE INFORMACJE
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach - art. 41 i 42
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2020-11-05
format | Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar |
---|---|---|---|
Wniosek na przetwarzanie odpadów
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 385
|
20-11-05 09:16 Frączek Alina | 797.91KB |
Rejestr zmian strony Uzyskanie zezwolenia na przetwarzanie odpadów (OS-10)
- Podmiot udostępniający informację
- Starosta Kępiński
- Pierwsza publikacja
- Steć Joanna 2021-02-01 13:44:50
- Aktualizacja publikacji
- Steć Joanna 2021-02-01 13:44:54
- Wytworzenie publikacji
- Steć Joanna 2021-02-01 13:44:50
- Zatwierdzenie
- Steć Joanna 2021-02-01 13:44:50
- Liczba odwiedzin
- 2506