Zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę (RI-03)
Uzyskanie zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę obiektu budowlanego lub wykonania robót budowlanych (RI-03)
WYMAGANE DOKUMENTY
I. W zakresie zmiany projektu budowlanego w trybie art. 36a ustawy prawo budowlane
- Wniosek na drukach podpisany przez Inwestora /ów lub osobę upoważnioną przez Inwestora (wzór ustawowy do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie). Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale.
- Oryginał oświadczenia o prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane wypełnionego na drukach ściśle określonych przepisem prawa (wzór ustawowy do pobrania ze strony internetowej lub w urzędzie).
- Trzy egzemplarze projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów
- Decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest ona wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- Dziennik budowy (do wglądu), w przypadku, gdy od wydania decyzji o pozwoleniu na budowę upłynęło więcej niż trzy lata.
- Dokument potwierdzający uiszczenie opłaty skarbowej.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Kępnie
ul. Kościuszki 5, 63-630 Kępno
Wydział Architektury i Budownictwa.
Złożenie dokumentów: parter (Biuro Podawcze), pokój Nr 3. Wszelkie informacje w sprawach związanych z wnioskiem o zatwierdzenie projektu budowlanego można uzyskać pod nr telefonu +48 62 78 28 945.
Odbiór dokumentów: parter, pokój nr 115. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać pod nr +48 62 78 28 945
Decyzję o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale wraz z dowodem wpłaty w wysokości 17 zł.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 65 dni od dnia złożenia wniosku.
Sprawy proste są załatwianie w terminie krótszym.
Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nie uzupełnienia wniosku we wskazanym terminie terminu sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W trakcie postępowania informacji udziela inspektor prowadzący postępowanie wskazany po złożeniu wniosku.
Postępowanie administracyjne kończy wydanie decyzji.
OPŁATY
10 zł - opłata skarbowa za zmianę decyzji
Opłatę można uiścić na konto Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie
Santander Bank S.A. o/Kępno
nr 69 1090 0004 7306 0000 1111 0001
lub w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Kępnie, ul. Ratuszowa 1, 63-600 Kępno.
Wnioski, załączniki do nich oraz wydanie decyzji, w sprawach mieszkaniowych nie podlegają opłatom skarbowym.
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji przysługuje stronom postępowania odwołanie do Wojewody Wielkopolskiego, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia. Odwołanie należy złożyć za pośrednictwem Starosty Kępińskiego
DODATKOWE INFORMACJE
Prawo do dysponowania nieruchomością na cele budowlane - należy przez to rozumieć tytuł prawny wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązanego, przewidującego uprawnienia do wykonywania robót budowlanych.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. - prawo budowlane ( Dz. U. z 2021.2351. .tj.).
- Ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. 2020.256 t.j.).
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2022-03-31
format | Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar |
---|---|---|---|
PB-5-Owiadczenie-o-prawie-do-dysponowania-nieruchomocią.doc
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 145
|
22-03-31 11:59 Fiołka Artur | 43KB | |
PB-7-Zmiana-pozwolenia-na-budowę.docx
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 290
|
22-03-31 11:58 Fiołka Artur | 21.13KB | |
Uzupełnienie wniosku
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 519
|
12-01-25 08:41 Jany Małgorzata | 42KB |
Rejestr zmian strony Zmiany decyzji o pozwoleniu na budowę (RI-03)
- Podmiot udostępniający informację
- Starostwo Powiatowe w Kępnie
- Pierwsza publikacja
- Fiołka Artur 2022-03-31 12:00:26
- Aktualizacja publikacji
- Fiołka Artur 2022-03-31 12:00:30
- Wytworzenie publikacji
- Fiołka Artur 2022-03-31 12:00:26
- Zatwierdzenie
- Fiołka Artur 2022-03-31 12:00:26
- Liczba odwiedzin
- 3335